3D MAX RENDER NEDİR?

İşleme ya da rendering, çizilmiş veya düzenlenmiş olan ham modeli bir program aracılığıyla işleyip resim veya video haline çevirmektir. Bu işlemi gerçekleştirmek için çeşitli bilgisayar yazılımlarına ihtiyaç duyulur. Bu işlemi yapan yazılımlara işleyici denir.

Gerçek Zamanlı İşleme: Görüntülerin hızlı bir şekilde oluşturulması gereken etkileşimli grafikler ve oyunlarda kullanılan öne çıkan oluşturma tekniği. Bu tür ortamlarda kullanıcı etkileşimi yüksek olduğu için gerçek zamanlı görüntü oluşturma gereklidir. Özel grafik donanımı ve mevcut bilgilerin önceden derlenmesi, gerçek zamanlı görüntü oluşturma performansını artırmıştır.

Pre-Rendering: Bu işleme tekniği, hızın önemli olmadığı ve görüntü hesaplamalarının özel grafik donanımı yerine çok çekirdekli merkezi işlem birimleri kullanılarak yapıldığı ortamlarda kullanılır. Bu işleme tekniği çoğunlukla fotogerçekçiliğin mümkün olan en yüksek standartta olması gereken animasyon ve görsel efektlerde kullanılır.

Bu işleme türleri için kullanılan üç ana hesaplama tekniği şunlardır:

  • Scanline
  • Raytracing
  • Radiosity